miercuri, 28 ianuarie 2009

Experiment

Propun un experiment studenţilor de la FABBV şi Cibernetică.
Aş dori să realizăm un seminar de Statistica Pieţelor Financiare, neoficial şi fără stresul examenului, la care să vină doar cei interesaţi.
Drept prim material de studiu ar merge cartea Statistics of Financial Markets. An Introduction, Franke, Jürgen, Härdle, Wolfgang K., Hafner, Christian M, Springer, 2004.
Eu am cartea, dar o puteţi consulta pe Google Books aici .
De asemenea, o variantă prescurtată, precum şi multe alte materiale utile le puteţi găsi pe acest site.
Cine ştie, poate din cei cîţiva interesaţi, reuşim să formăm un nucleu de viitori specialişti.
Precizez că nu este o îndeletnicire oficială, eu nu voi primi bani pentru asta, voi nu veţi primi note, dar sper ca la final toţi să ieşim în cîştig.
În definitiv, ştiinţa progresează atunci cînd elevul îşi depăşeşte profesorul.
Ce părere aveţi?


VĂ AŞTEPT ÎN FIECARE MARŢI, ORA 18.00, LA SALA 2604.

19 comentarii:

Anonim spunea...

Domn` profesor suna foarte interesant, insa va rugam sa ne dati mai multe detalii despre ceea ce presupune statistica pietelor financiare in viata reala.

Anonim spunea...

Mi se pare o idee foarte buna. Astept detalii, anume unde se va tine aceasta intalnire si cand mai exact.

Daniel Pele spunea...

În viaţa reală analiza cantitativă a fenomenelor financiare are un rol extrem de important. E suficient să amintesc aici managementul riscului pe piaţa de capital sau investiţiile financiare.
Putem privi problema din punct de vedere academic sau din punct de vedere practic. Pentru cei care doresc o carieră academică sau de cercetare, utilitatea este implicită.
Pentru practicieni, este esenţială înţelegerea unor astfel de instrumente.
Acum, depinde şi ce veţi lucra: într-un post lejer la o bancă e puţin probabil că veţi construi modele, dar în departementul de risc sigur veţi avea nevoie de aşa ceva.

În ceea ce priveşte aspectele administrative, aştept şi eu să văd cîţi doritori sînt.

Anonim spunea...

da, de curand am vazut in lista cerintelor pt un post p managementul risului asa ceva. Deci astept sa se stranga lume :D

Anonim spunea...

Super Ideea Domn Profesor!!
deja astept!

Daniel Pele spunea...

Mai sînt amatori?

Anonim spunea...

Sunt, sunt... Depinde doar cand ati vrea sa faceti seminarul...

Daniel Pele spunea...

Păi stabilim de comun acord o zi a săptămînii care să convină tuturor.
Vă rog să-mi daţi un email ca să vedem pe cine contăm.

Anonim spunea...

Imi place si mie mult ideea. Acum numai sa trecem la practica. Ce interesati trebuie sa se anunte pe site sau vom face o lista noi la scoala si va anuntam?

Daniel Pele spunea...

Vezi că am scris mai sus: aştept mailuri de la fiecare.

Daniel Pele spunea...

Cum vi se pare ziua de miercuri, după ora 16.30?

Anonim spunea...

Mi se pare ok ziua. ramane sa-mi vad orarul pe semestrul 2 si va voi comunica daca sunt disponibil pentru acel moment. oricum, sper sa fie cat mai multi interesati de aces seminar.

Daniel Pele spunea...

Cel mai bine este să aşteptăm să vedeţi şi voi orarul şi discutăm.
Acum să vă spun şi motivaţia organizării acestui seminar.
Mi se pare că sînt foarte mulţi printre voi care au potenţial şi ar fi păcat să se piardă.
Mai mult, cred că omul este mai interesat atunci cînd eliminăm o parte din constrîngeri şi va fi şi mai responsabilizat.
Şi nu în ultimul rînd mi-a plăcut cum am lucrat cu voi semestrul acesta. E valabil pentru toată lumea!
Sper să continuăm şi la anul cu acest seminar dacă iese bine.

Anonim spunea...

Am vazut orarul si este ok miercuri dupa 16:30.sper sa fim cat mai multi si sa incepem odata.m-am uitat p cartea recomandata d dvs si mi se pare foarte interesanta si este usor de citit si retinut cateva idei. asa ca asteptam primul seminar..:)

Anonim spunea...

inca nu stim la ce ora vom avea miercuri optionalele ,....si din aceast motiv nu v am mai scris!

Anonim spunea...

mie imi convine ata ziua d luni cat si cea de marti. acum astept si pe ceilalti cu pareri si stabilirea zilei cand vom sustine acest seminar

Anonim spunea...

ceva noutati?

Unknown spunea...

care a fost deznodamantul? s-a tinut acest seminar? anul acesta se face?

Daniel Pele spunea...

S-a ținut anul trecut în mod neoficial, iar anul acesta a fost curs obligatoriu la CSIE și opțional la FABBV.